Verdiğim tüm lisans derslerine ait sınav sonuçları açıklanmıştır. Açıkçası, sınav sonrası dönemlerde dert sahibi oluyorum.
SBAY
- Okumaları yapmayan, yapıp bağlantı kuramayan, soruları dikkatli
okumayan, soruya yanıt vermek yerine ezberlediklerini kağıda döken
öğrencilerimiz var. (Açıklama, örnek verme ve değerlendirmek ne demek acaba?
)
KPAG-Bir soruda geçen 1894 tarihine rağmen II. Dünya Savaşı sonrasından
bahseden, o kadar açıklamaya rağmen disiplin sözcüğünün anlamını hala
anlamayan, refah devletinin ne olduğunu hala çözememiş, soruya yanıt
vermek yerine ne ezberlediyse onları kağıda döken öğrencilerimiz var.
UÇS - Alanındaki temel kavramlardan habersiz, uluslararası kuruluş
örneği olarak NGO örneği olarak verilen Greenpeace'ten bahseden,
uluslararası rejim tanımı yapamayan öğrencilerimiz var.
Sözün özü eğitimdeki en temel sıkıntımız dil becerileriyle alakalı. İlk
dönemden bu yana söylüyorum bilim dil dolayımıyla gerçekleştirilir. Bu
noktada terimler ve kavramlar ve anlamları önemlidir. Sadece ezberleyen öğrencilerin
ezberleyerek bazı çoktan seçmeli soruları yanıtlamaları mümkün ama anlamı bilmeden herhangi bir klasik bir soruyu yanıtlamaları ve daha sonra bu bilgiyi kullanmaları mümkün değil.